Aktualita

Přijďte

Přijďte si prohlédnout novinky na zmrzlinovou sezónu 2024

Jako každý rok jsme si pro vás připravili několik prezentací novinek po ČR i SK.

16. 4. 2020

Jaká bude letošní sezóna a jak se na ni připravit?

Současná situace je sice obtížná, ale opatření jednoho dne skončí a lidé vyrazí na zmrzlinu. Jste připraveni na letošní sezónu?

Jak zvládnout současnou situaci? 
Termokelímky na zmrzlinu

 Základem, jak přežít současnou krizi, jsou 3 pravidla: 

  • Udržení příjmů – udržujte provoz alespoň v omezené míře
  • Snížení náklady – co nejvíce stáhněte náklady
  • Plánujte cash-flow – dohodněte se na odložení plateb

 

Udržení příjmů

Každá koruna je dobrá, proto je třeba najít nové způsoby, jak fungovat. Zvolit můžete různé alternativní způsoby prodeje, např. prodej z „okénka“, rozvoz nebo prodej na objednávku s vlastním vyzvednutím. Můžete vytvořit malospotřebitelská balení nebo degustační sety, která si můžou zákazníci vyzvednout na provozovně, objednat např. přes Slevomat nebo jim je přivezete. Možností je také prodej přes Rohlík nebo registrace na nakupbezpecne.cz.

Pro prodej můžete zvážit i papírové termokelímky, ve kterých zmrzlina krásně vydrží. Pokud byste chtěli tip na jejich výrobce, napište nám na poradna@cesk.cz.

 

Snížení nákladů

Využijte aktuální možnosti na maximum a stáhněte náklady co nejvíc. Udělejte si přehled měsíčních nákladů – jaké jsou fixní a variabilní náklady a kde můžete uspořit.

  • Nájem – domluvte se s pronajímatelem na dočasném snížení nájmu nebo na odložení splátek
  • Personální náklady – domluvte se na snížení mezd zaměstnanců, ale připravte si i krizový plán (v případě, že snížení mezd nebude stačit)
  • Ostatní náklady – můžete využít slevy, dohodnout s dodavateli snížení cen nebo např. místo nového stroje pořídit bazarový stroj.
  • Využijte podporu od státu – program ANTIVIRUS nebo podpora pro OSVČ. K tomuto jsme připravili článek, který shrnuje opatření související s koronavirem.

 

Plánování cash-flow

Můžete se dohodnout na odložení plateb – splátky úvěrů nebo platba nájmů. Další možností je i dohodnou prodloužení splatnosti u vašich dodavatelů. Zajímavé možnosti opět nabízí stát – odložení plateb (daní a odvodů), odložení splátek úvěrů nebo bezúročné půjčky COVID. Podrobnosti najdete v článku, který shrnuje opatření související s koronavirem.

 

Jak využít čas, když máte zavřeno?

Každá krize je příležitost, proto nezapomeňte pracovat i na budoucnosti a jděte naproti svým zákazníkům. Rozhodně volný čas nepromarněte – brzy by vám mohl chybět. Může to být totiž příležitost jak posunout váš podnik o kousek dál. Nejsou nějaké možnosti jak rozšířit vaše podnikání? Můžete také zrevidovat kalkulaci výrobků, podívat se na finanční řízení podniku nebo vylepšit svůj marketing.

 

Aby o vás zákazníci věděli

Místní zákazníci vás znají, ale najdou vás i ti, kteří vás neznají? Určitě se podívejte, zda máte provozovnu dobře označenou poutači nebo jste prakticky nedohledatelní. Zajímavým komunikačním prostředkem jsou také sociální sítě. Využít můžete i podporu, kterou Seznam nabízí firmám zasaženým koronavirem. 

 

Připravte se na restart

Teď se můžete věnovat věcem, které už dlouho plánujete, ale nebyl na ně čas. Zaměřit se můžete třeba na svou provozovnu – nepotřebuje vymalovat? Je stále hezká? Splňuje požadavky mé i mých zákazníků? Není na čase provést restyling?

Zaměřte se také na technickou připravenost – prohlédněte a otestujte zařízení. Až sezóna začne, počet požadavků na servis naroste a čekací doba bude podstatně delší. Pokud máte stroje nové nebo po servisu, zapněte je a překontrolujte fungování. Můžete vyčistit kondenzátory u vitrín, odmrazit a vyčistit lednice nebo naplánovat garanční opravy zmrzlinových strojů

Je dobré si připravit zásobu surovin alespoň na dva týdny, abyste po uvolnění opatření nebyli překvapeni. Do zásoby můžete nakoupit suroviny s dlouhou trvanlivostí jako je cukr nebo mléko.

 

Co vylepšit?

Aktuálně se můžete zamyslet i nad tím, jak obohatit sortiment, abyste měli během celého roku širokou nabídku, která vyváží výkyvy v prodejnosti. Na jaře a v létě to může být zmrzlina, káva, zákusky, ale i smoothie, shakes (zmrzlina a mléko) nebo zdravý ovocný kelímek (vločky, ovoce a zmrzlina). Na podzim a v zimě se můžete zaměřit na zákusky (buď vlastní výroby nebo se domluvte s cukrárnou), výrobu čokolády, vánoční cukroví, trdelníky nebo různé teplé nápoje.

Můžete přemýšlet i nad různými novinkami, kterými se odlišíte od konkurence. Vyzkoušejte zmrzlinové špagety nebo vlastní pečení kornoutů. Zajímavým krokem může být výroba zmrzliny v BIO kvalitě, bez laktózy nebo s obsahem alkoholu. A trendem posledních let je i využití lokálních dodavatelů surovin.

Rozšíření sortimentu

 

Jak lépe fungovat?

Mnoho podniků ani neví, jaké jsou reální náklady na výrobu jednotlivých produktů – tedy který z produktů vydělává a na který se doplácí. Jednou za čas je tedy dobré udělat revizi kalkulací výrobků a služeb.

Zamyslet se můžete i nad lepší organizací výroby – hlavně aktivit, které opakovaně provádíte každý den. Lepšími pracovními postupy, výrobou rozpracovaných výrobků nebo výměnou strojů můžete významně snížit provozní náklady. Pokud vás toto téma zajímá, dejte nám vědět a společně to probereme.

 

Jaká bude letošní sezóna a v čem bude jiná?

Jaká bude sezóna 2020? Jaká bude letošní sezóna a v čem bude jiná?

Vzhledem k omezení pohybu v souvislosti s COVID-19 bude začátek sezóny posunutý, o to větší chuť na zmrzlinu však zákazníci budou mít. Vyšší domácí poptávce může nahrávat také fakt, že spousta lidí se rozhodne trávit dovolenou v České republice – a na dovolené si ráda dopřeje něco dobrého. Pokud navíc vyjde dobré počasí, nebude sezóna v žádném případě ztracená.

 

Chování zákazníků

Velký důraz byste měli dát na bezpečnost, lidé totiž budou přecitlivělí na hygienu. Zvažte tedy využití plexi štítů, samozřejmostí by mělo být používání jednorázových rukavic či sáčků. Využívat můžete i různé termoobaly nebo kelímky s víčkem, ve kterých si zákazníci můžou produkty odnést.

 

Doporučení na závěr

V krizových situacích je třeba plánovat cash-flow, aby vám nedošly peníze. Udělejte si jednoduchý plán a prioritně se věnujte vědem, které mají největší dopad. Na nikoho nespoléhejte a snažte se svou situaci vyřešit sami – zkuste si vyjednat co nejlepší podmínky.

A na závěr - čeká nás dobrá, ale úplně jiná sezóna. Ze zkušeností z krize 2008 totiž víme, že nejsme závislí na ekonomickém cyklu, ale hlavně na počasí.

Potřebujete poradit? Neváhejte využít naši cukrářskou poradnu. 

Další články

Dny otevřených dveří s Almecem 2024

11. 2. 2024
Srdečně vás zveme na akci nabitou novinkami ze světa zmrzliny, cukrařiny a pekařiny , kterou pořádáme ve spolupráci s firmou Almeco .

Prezentace novinek na zmrzlinovou sezónu s Adria Gold 2024

1. 2. 2024
Srdečně vás zveme na prezentaci zmrzlinářských a cukrářských novinek pro rok 2024, kterou pořádáme ve spolupráci s Adria Gold.

3D virtuální prohlídka prodejny a školicí místnosti

27. 10. 2023
Zajímá vás, jak to u nás v CESK u vypadá? Můžete se projít naší virtuální prohlídkou  z pohodlí domova. Rádi vás ale také uvidíme...

Cukrářský a pekařský seminář s Helenou Fléglovou, Antoniem Carlinim a Tomášem Leciánem

26. 10. 2023
Rádi bychom Vás pozvali na cukrářský a pekařský seminář , kde se můžete těšit na ukázky a tipy z praxe od Heleny Fléglové , Antonia...
Copyright CESK 2024  |  Mapa webu