20. 5. 2021

6 tipů pro úspěšnou cukrárnu či kavárnu

Zakládáte nový podnik, nebo naopak už nějaký provozujete? Hledáte způsoby, jak jej vést tak, aby se do něj zákazníci s nadšením vraceli? Připravili jsme několik tipů, které mu pomohou stát se oblíbeným místem, kam si lidé chodí odpočinout a načerpat novou energii.

1. Buďte vidět

tipy pro úspěšnou cukrárnu či kavárnu Nejdůležitější je to, jak se jako podnik prezentujete. Zaměřte se na kvalitu svých produktů a dělejte je s radostí - zákazníkům tak prodáváte nejen výborný dortík, ale i příjemný zážitek. Takoví se k vám budou často a rádi vracet.

A co ti, kteří u vás ještě nebyli? Ujistěte se, že je vaše provozovna dobře o značená, aby vás zákazníci nemuseli hledat. Upoutejte je hezky popsanou tabulí, kterou umístěte poblíž vašeho podniku, a napište, proč by vás neměli minout a na čem dobrém si u vás pochutnají. Nezapomeňte ani na web nebo na profily na Firmy.cz a Moje firma Google – kdo není vidět na internetu, jako by nebyl.

Využívejte i sociální sítě, kde své fanoušky můžete pravidelně informovat o aktuální nabídce nebo změnách otevírací doby. Přilákejte je fotkami božských větrníků a dalších dobrot.

 

2.   Vzdělávejte se

Kdo se přestane zlepšovat, přestává být dobrým. Není to jen citát jednoho anglického vojevůdce, ale obecný fakt. Vše jde neustále dopředu, a váš obor není výjimkou. Proto si pravidelně hledejte kurzy, kde se naučíte nové recepty a techniky. Využít můžete i naše kurzy výroby zmrzliny. Inspirujte se v knihách úspěšných cukrářů a sledujte novinky ze zahraničí. Nově nabyté vědomosti využívejte při své práci a zlepšujte ji.

Určitě máte ve své výrobně celou řadu strojů, ale využíváte opravdu jejich potenciál? Objevte všechny jejich funkce a naučte se je používat. Inspirací může být náš youtube kanál, kde najdete tipy na efektivní využití vybraných cukrářských strojů.

 

3.   Počítejte

Váš účetní nemusí být jen fakturant, ale může vám i skvěle poradit. Nebo vyzkoušejte kvalifikovaného poradce, abyste zjistili, v čem vaše podnikání pokulhává a kde máte ztráty.

Občas proveďte kontrolu kalkulace svých výrobků a služeb. Existuje totiž spousta podniků, které nemají spočítané náklady na výrobu jednotlivých produktů, a tak ani neví, které jim doopravdy přináší zisk a na které doplácejí.

 

4.   Investujte

Investice jsou součástí každého úspěšného podniku. Ze začátku to může být vyšší výdaj, ale do budoucna se mnohokrát vyplatí. Ve výsledku tak ušetříte nejen za energii či spotřebu vody, ale hlavně svůj drahocenný čas. To vám umožní dosáhnout lepších produktů s nižšími náklady. Investovat můžete do personálu, poradců, nových strojů či vzdělávacích kurzů.

tipy pro úspěšnou cukrárnu či kavárnuZamyslet se můžete i nad organizací výroby – hlavně u aktivit, které opakovaně provádíte každý den. Lepšími pracovními postupy, výrobou rozpracovaných výrobků nebo výměnou strojů můžete významně snížit provozní náklady. Přečíst si můžete článek o multifunkčních šokerech nebo naše tipy na drobné cukrářské stroje, které vám zjednoduší práci. Pokud vás toto téma zajímá, ozvěte se nám.

 

5.   Obohaťte svůj sortiment

Nabídněte svým zákazníkům více než konkurence. Na jaře a v létě rozšiřte svou stálou nabídku třeba o osvěžující smoothie z ovoce. Ze zmrzliny a mléka zase vykouzlíte lahodné milkshaky, které můžete ozdobit šlehačkou a čerstvým ovocem. Skvělou volbou jsou i zdravé ovocné kelímky se zmrzlinou a vločkami, nebo poslední roky populární chia pudink. Chybu neuděláte ani poctivou šlehačkou z profesionálního výrobníku, kterou můžete přidat do kávy nebo k zákusku. 

Podzimu a zimě vévodí teplé nápoje a pohrát si můžete i s různými příchutěmi. Zaměřit se můžete na kvalitní zákusky (vlastní výroby nebo třeba z blízké cukrárny) nebo třeba výrobu čokolády. Na Vánoce zase můžete nabídnout vlastní cukroví pečené s láskou.

 

6.   Odlište se

Sledujte aktuální trendy i konkurenci nejen u nás, ale i ve světě. Uděláte si tak nejlepší obrázek o tom, co se aktuálně děje. V posledních letech jsou velmi populární výrobky v BIO kvalitě, bez laktózy nebo třeba veganské. Zákazníci také oceňují využití lokálních dodavatelů surovin.

Pokud se chcete odlišit, můžete vyzkoušet něco nového (nebo znovuobjevit starší trend) – třeba zmrzlinové špagety, výrobu fresh zmrzliny, pečení vlastních kornoutů nebo zmrzlinová autíčka, která můžete perfektně využít i v současné covidové době. Zajímavé tipy můžete najít ve facebookových skupinách cukrářů, pekařů či zmrzlinářů.

 

Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme.

Další články

Originální prodej zmrzliny i za dob koronaviru. Vsaďte na autíčko od Teknè Italia

30. 4. 2021
Hledáte způsob, jak odstartovat zmrzlinovou sezónu roku 2021 ve velkém stylu a zároveň se přizpůsobit koronavirovým opatřením? Italská značka...

Zveme Vás na zmrzlinové semináře v novém pojetí

29. 4. 2021
Zveme Vás na venkovní zmrzlinové semináře, které proběhnou ve spolupráci se společností MEC3 v Brně a v Praze.

Fresh zmrzlina - co to je a proč je tak oblíbená?

15. 1. 2021
V posledních letech se mezi zákazníky objevuje silný důraz na kvalitu a čerstvost surovin. Právě na tento trend reagují výrobníky fresh...

Malý velký pomocník - multifunkční profesionál Frigomat CHEF

15. 1. 2021
Jedním z nejoblíbenějších produktů od italského Frigomatu je multifunkční stroj CHEF LCD, který kombinuje cukrářský stroj a paster. ...
Copyright CESK 2021  |  Mapa webu